onsdag 27. januar 2010

Jakten på slokkersen

For den som måtte lure på hva en slokkers er, så er det bare mammans teite kallenavn på smokkene til Maren Elise.. Det er en rar uvane jeg har hatt ganske lenge nå. Slokk - fordi det rimer på smokk - og fordi det det "slokker" gråten/survingen. Nok om det.

Idag tenker jeg det er lurt å finne ny smokk til Maren. Jeg bytter til ren smokk med jevne mellomrom, og har alltid et lite smokkelager i skapet. I skapet er det tomt. Roter i kurven blandt brystskjold og tåteflaskesmokker, og ikke en smokk er å finne. Hvor er det blitt av alle sammen? Hun har jo ganske mange, men HVOR? Jeg sier som Hinkel Pinkel, "leter rundt omkring og oooveralt", og hvor finner jeg smokkene? To under dobbeltsenga, en under senga til Maren, en blandt lekene og en som tydeligvis ligger klar til vasking ved siden av komfyren. Nå er de alle kokt og ligger klare til nye kosestunder!


1 kommentar:

  1. Bestemor Synnøve28. januar 2010 kl. 22:31

    Nam-nam, så fint bilde... Her ligger det an til mye kos.

    SvarSlett