lørdag 30. januar 2010

En uke er snart over...

Denne uken har vi hatt masse å gjøre. Det tror jeg både vesla og jeg har hatt godt av, jeg kjenner jeg er kommet til et punkt der dagene hjemme kan bli litt lange.

Mandag hadde vi første møte med barnehagen Maren Elise skal gå i. Der var det åtte andre små, som umiddelbart kom bort til Maren og kjente på hodet hennes. Nå skal det sies at de andre barna var litt bedre utrustet med hodehår enn min lille frøken, så de syns nok det var litt rart :-) Det ble mange inntrykk for Maren, men ettersom noen av barna la seg eller gikk ut og det ble færre igjen inne, ble hun trygg nok til å utforske litt. På mandag skal vi tilbake, da starter tilvenningen :-)

Onsdag fikk vi frokostbesøk av Nina og Karina. Kjempekoselig som alltid :-) De to jentene lekte fint sammen, og ingen ble redde den gangen her! Rekker vi ett treff til før vi er i jobb igjen da, Nina?
Tror Maren Elise har veldig godt av å omgås andre barn og se på hva de kan. Denne uka har det skjedd mye (i en mammas målestokk vel å merke...). Det startet med at Maren Elise reiste seg opp etter lekegrinden (riktignok med en ivrig mor som motivator). Et stolt øyeblikk :-) Etter dette har hun reist seg noen ganger til puffen og sofaen. Hun er riktig så vågal da hun først er oppe og står. Går rundt puffen, over til stuebordet, deretter bort til sofaen. Flinke jenta mi! Forrige helg oppdaget jeg også henne sittende i sengen sin. Dette hadde heller ikke hendt før, så jeg ksvatt litt med det første. Etterhvert har hun satt seg opp flere ganger i sengen (etterhvert til noe forergelse...), og idag, helt plutselig, har hun satt seg opp flerer ganger på gulvet. Her snakker vi utvikling!

Ett par bilder fra besøket:


To jenter som koser seg i hverandres selskap :-)


Tror begge begynner å bli litt klare for å ta seg en liten siesta..?

Torsdagsformmidag besøkte vi Kari og Elina. Maren sovnet godt i vognen på vei bort til dem, og ble sovende ett par timer. Så når Maren våknet, var Elina trøtt og utålmodig. Litt typisk, men alt "klaffer" ikke alltid med små barn. Vi prøver igjen... Vi hadde det koselig uansett da, god mat og kaker som alltid. Kari er litt av en vertinne selv for korte formiddagsbesøk. Glemte selvfølgelig igjen kameraet hjemme denne dagen, så bilder får dere klare dere uten ;-)

Fredag skulle vi egentlig på treff, men det ble avlyst. I stedet hadde vi en sove/slakkedag hjemme. Det trengtes etter en natt med SVÆRT lite søvn. Jeg har akkurat kuttet ut "23-puppen" (jeg vet - jeg har vært treeeeg med å fjerne denne matsekvensen), så jeg lurer på om Maren har vært ugrei noen netter på grunn av dette. Ikke vet jeg. Det jeg vet er at det er slitsomt å ikke sove.

Idag har pappan vært ute og kjørt løyper. Jeg og Maren har vært hos mormor og onklene. Vi har kost oss veldig med lek og hundekos :-)
Kvelden idag ble ikke helt hva jeg hadde håpet på. Jeg hadde gledet meg til hjemmelaget pizza og godis, istedet endte det i et minisjau. Ikke helt god i formen enda, så jeg nøyer meg med en liten skive med gulost.

Slenger ved noen bilder av dagens hendelser:


Det er jo så greit å komme seg dit man vil med gåbilen, så da kan man likesågodt rive ned og rote utover alt man kan på veien! Slik er det visst om dagen her i huset. Maren roter, mamman rydder, Maren roter mer, mamman gir opp.


Lille rakker!!


Jeg "fersket" Maren i å stå på alle fire idag. Hun har ikke vist noen interesse for dette tidligere, så blir spennende å se om dette kan utvikle seg til noe mer...


Ser jo nesten ut som om jenta har tenkt å reise seg opp?!


Men nei.. Der var hun på magen igjen.


Kos på mormorfanget. Tror det er bolleforing på gang her :-)


Verdens fineste Kira..


Maren og Laika er gode venner. Tålmodige med hverandre :-)

Ha en fin helg videre! Jeg krysser fingrene for en god natt, både på den ene og andre måte. Vil ikke bli mer sjuk, og vil gjerne sove uten 1000 oppvåkninger!!
Nattinatt!


2 kommentarer:

  1. Hei og hopp!
    Så fin du ble på håret!! Det kledde du virkelig:)
    Håper Maren snart er oppe og går ( heh, for jeg behøver jo ikke passe på alle de tingene hun sikkert nå snart kan få tak i!!)
    Fortsett å holde oss oppdatert, hva jobb og gå- utvikling angår!
    Stoooor klem fra en av dine stooore bloggfans;)

    SvarSlett
  2. Så spennende med barnehagestart! Snuppa kommer nok til å storkose seg :) Eeh.. syns forresten at det så VELDIG kjent ut med ting og tang som ligger strødd utover gulvet... det er visst vanvittig moro å rote! :)) Og det var flotte bilder du hadde lagt ut :) Det er moro med mobile unger, men du verden så mye ekstrajobb det blir å passe på dem støtt! Enda en god unnskyldning for å slenge beina opp på sofaen om kvelden når de har sovna ;) Hilse til alle sammen! Klem fra Stokke :)

    SvarSlett