lørdag 3. oktober 2009

Første lørdag i oktober og grillsensongen er definitivt over

Og jammen sto vi opp til snøvær idag! Er ikke det litt i tidligste laget da? Snøen kommer vel omtrent til samme tid hvert år, men allikevel blir vi like overrasket hver høst... Vel.. huskaldt er det, og folk snakker bare om når de skal legge om dekk på bilene. Så enten vi liker det eller ikke, er nok vinteren i anmasj. Heldig som jeg er, har jeg en samboer som syns det er stas å fyre i den nye ovnen med vår "nye" ved. Så Maren Elise og jeg sto opp til god og varm stue. Deilig altså!



Stakkar grillen vår! Den så litt kald ut idag, og jeg konkluderer med at grillsesongen definitivt er over :-)


Den siste uka har vi forsøkt å introidusere middagsmat til veslefrøkna her. Det første vi gjorde var å mose potet, noe som resulterte i at jenta vrengte seg helt. Ikke suksess, med andre ord. Etter det har vi forsøkt med 4 mnds middagsglass med grønnsakspurè, dette falt heller ikke i smak. Ett par dager nå har vi forsøkt et 6 mnd glass, hun likte ikke det heller. *SUKK* Så da er vi back to basic, og mamman gikk til innkjøp av modne avokadoer. Det må da falle i smak, så mildt og godt det er!




Most avokado ser da ti ganger bedre ut enn middagsmat på glass? Eller hur?

Men nei... jammen møtte ikke frøkna meg med vrengefjes idag også da maten ble servert. Så da endte vi med å gi yoghurt på glass, det var godt! Håper virkelig hun får mer sansen for middagsmat etterhvert, for slik det er nå virker det jo litt håpløst.




Vi voksne spiste en porsjon risengrynsgrøt til lunsj/middag. Er liksom lørdagsmat, det :-)

Nå blir det ett par timer med kos og lek med vesla. Når hun er i seng skal jeg og pappan kose oss med taco :-) Min livrett!

Ha en fortreffelig lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar