onsdag 2. desember 2009

Hurra for barnehageplass!

Vi har ENDELIG fått bekreftet at Maren får barnehageplass. Full plass fra 15. desember. Hun kommer ikke til å begynne før enn i begynnelsen av mars, så da har vi god tid på gradvis oppstart.

Må si jeg gruer meg litt til hun skal i barnehage HVER dag. Kommer til å bli en stor overgang for både henne og meg. Det verste tenker jeg at vil bli at vi får så få våkentimer sammen i løpet av døgnet. Men slik er det nå engang, samfunnet er ikke tilrettelagt for at man skal få mye tid hjemme med barna i de første leveårene. Vi har hus, bil og påfølgende lån, så jobben kaller i mars. Men jeg skal jammen ikke klage.. vi er heldige som har muligheten til å ha ett års permisjon. Slik er det ikke i mange andre land.

Nå skal vi nyyyte de siste tre månedene vi har hjemme sammen. Deretter starter resten av livene våre :-)




1 kommentar:

  1. Så flott! Må være deilig når viktige brikker som dette faller på plass! En litt enklere hverdag:)Blir spennende!

    SvarSlett