søndag 29. november 2009

En begivenhetsrik helg

En flott helg er på hell og vi har kost oss masse! En liten oppsummering...

Fredag..
Hurra for meg! Eller, det er faktisk ikke så mye å rope hurra for lenger.. Men bursdager er jo alltid koselig, og nå har jeg altså rundet 25 år :-)
Dagen gikk med til å bake (lyt jo baka da en ska ha jøbbursfræmen), ha vondt i hodet, reise på julemesse i Fjellhallen og kose oss med taco og TV. En rolig og god bursdag! Pappan kom hjem med en flott rosebukett :-)



Snill og fornøyd bakehjelp på kjøkkenet! Utrolig hvor mange morsomme saker og ting man kan finne i kjøkkenskuffene :-)

Lørdagen gikk med til å gjøre unna noen ærender. Min kjære har forresten kjøpt seg gitar. Så da får vi se om det blir no livemusic i heimen etterhvert ;-)
Vi hadde bursdagsbesøk av pappans familie på dagen. Kaker er selvfølgelig obligatorisk :-)



Kake!

På kvelden var det klart for julebord med mammagjengen! Middag på Lasse Liten, med en etterfølgende tur på Chaplin! Veldig koselig å være ute med denne gjengen! Virkelig jenter jeg har sansen for :-) Forøvrig veldig rart å være ute på by'n igjen. Følte på ett vis at småbarnsmødre har da slettes ikke noe på byen å gjøre, men samtidig var det veldig deilig å bare være Ida igjen. Skravel, danse og bare kose seg (og lengte etter senga, da klokken hadde passert ett par timer over sengetid...), og vite at min lille skatt hadde det trygt og godt hjemme hos pappan sin..

Søndagen ble til en rolig og god 1. søndag i advent. Jeg sto opp med Maren på morgenen og lot pappan sove litt lenger. Jeg fikk jo sove ekstra på lørdag :-) På dagen reiste vi og kjøpte julemiddag. Deilig, det er jo snart juuul!





I kveldingen kom familien min på besøk. Da blir det raskt livat i heimen :-) Gløgg og pepperkaker er et must for meg alle søndagene i advent. Det er og blir en tradisjon. Basta. Koste oss også med mer kake..



Maren Elise og onkel Remi

"Borte -tittei" er en hit om dagen. Maren er blitt riktig så flink til å delta i leken. Gjemmer seg og titter frem!



"Borte....." (Legg merke til hvordan hun følger med på meg med det ene øyet)




"Tittei!"



Nå er klokken blitt kveld, og jeg merker på kroppen at jeg ikke var i seng før over to i natt. Så tror jeg skal ta kvelden. Ha en god uke alle lesere!

Lurer forresten litt på om jeg skal passordbelegge bloggen min... Hva tror dere om det? Har ikke bestemt meg helt enda, men hadde vært greit å ha litt mer kontroll på hvem som kan se og lese om alt som skjer i livet vårt. Dere vil få beskjed :-)


1 kommentar:

  1. Det med passord tror jeg sikkert er lurt.. Syntes besøkstallet stiger kraftig fra dag til dag.. Men det er jo det er en veldig koselig blogg fra en slik en fantastisk familie!! Men kan kansje være greit å begrense den litt.. Så lenge vi her nede i Johan bojersvei får tilgang da selvfølgelig=D

    SvarSlett