søndag 15. november 2009

Sånn går nu dagan...


Så var denne helgen på hell.. Hvor blir dagene, av lurer jeg på innimellom...

Denne helgen har vært rolig og god, både jeg og pappan har fått sove mye. Deilig å ha litt overskudd på søvn :-)

På fredag har vi, for første gang siden Maren Elise ble født, vært borte sammen uten barn. Vi var på Big Horn med jobben til Hans Magnus og spiste tre-retters.. Stikkordet etter denne kvelden var METT! Kjempekoselig å spise på restaurant igjen, ikke altfor ofte det skjer for tiden. Mormor, tre onker og to hunder ankom Bjørkestien for å være barnevakter. Godt å overlate Maren til så mange trygge hender og poter ;-) Det gikk kjempefint, hun sov fredfullt i sengen sin da vi kom hjem.

Lørdag reiste vi til Biri. Vi har noen småprosjekter om dagen. Vi har kjøpt trappegrinder som vi holder på å male. Pappan snekrer stengsel foran ovnen, og mamman pusset ned pappans gamle kommode. Den skal males i en lys farge og vi skal bytte knottene på den. Og vips blir det litt et sted til å oppbevare ting og tang i.. Kvelden gikk med til å spise god mat, se på TV og tape i Scrabble.

Søndag = latesegdagen...
Ingen planer, annet enn å bake kake til Me&I-treff i morgen. Eirik og Lene kom på dagen. Vi koste oss med kaffe, pepperkaker, Ludo (jeg tapte faktisk ikke!!!) og pizza. Timene gikk, og så ble det ikke mer fore den dagen. Deilige late søndag :-)

Har ikke tatt bilder i helgen faktisk.... Jaja, da får en plukke opp noen fra nettet!





I morgen står det som nevnt Me&I-treff på tapetet. Håper det kommer noen, for jeg har bakt en skjev, rar og deformert kake :-) Men på dagen tenkte jeg og ordne noen småting..



Vesla trenger en ny badetruse. Syns litt synd på henne da hun de siste gangene på svømmingen har hatt på seg søt, rosa badetruse. Og vist ca 2 cm av rumpesprekken. Det er vel ikke helt tekkelig av en lite frøken....?


Jeg skal OMSIDER få kjøpt refill til bleiebøtta vår. De bleiene vi blir servert om dagen egner seg ikke til en vanlig søppelbøtte...



En liten sovepose håper jeg vil gjøre susen på kalde netter. Maren har det med å sparke av seg dyna, eller dra den med bena over hodet. Ingen av delene er no særlig, så da tror jeg en slik pose vil gjøre nytten.

God natt! Vi blogges :-)



2 kommentarer:

  1. Så du lurer på hvor tida blir av, Ida?? Det er du ikke alene om ;o)Helt ufattelig hvordan dagene går... Heldige Maren som kan sprade rundt i nytt badetøy neste gang, da! Hun vokser og trives :)Skal forresten si meg enig i at bleier fra småtroll som får fast føde kan være en utfordring i blant...bare å bite tenna sammen.. hehe. Den soveposen på bildet så flott ut, men det er jo veldig gøy å få se bilder av Maren som turner i senga i søvne og, da :o) Skal avgårde og få svineinfluensavaksine i morra alle tre her, de har endelig begynt å tilby doser til oss vanlige folk her i Stokke. Får i hvertfall prøve å forebygge :) Må si det er veldig gøy å følge dere alle 3 på bloggen din! Blir liksom litt mer kontakt... du må hilse så mye til HM, og gi snuppelura en god kos fra meg... klem :o) Skulle hilse så mye fra gubben her :)

    SvarSlett
  2. Satse på at vi får vaksine i slutten av uken vi her.. Gruer meg til å stå i laang kø.. Kjempekoselig at du leser bloggen, Linn! Det setter jeg pris på! Gi Emma en kos, og hils Bent og Tove! Klemklem :-)

    SvarSlett