onsdag 28. september 2011

Et aldri så lite kjolemareritt

En ukes pause fra bloggen, det var kanskje i lengste laget...? Uken som har vært har vært travel. Mye på tapetet, både her og der. 
Tilbake til overskriften.. Ja, det er kjolen vi snakker om. Kjolen, med stor K. Min enkle, fine kjole jeg skulle bruke på den store dagen. Uten å snakke for mye dritt, kan jeg vel, kort oppsummert, si at jeg har fått elendig service fra den aktuelle butikken. Det startet som så, at da jeg var i butikken tidligere i høst, møtte det meg en person som var lite imøtekommende og hjelpsom. Jeg skulle "bare" ha en enkel brudekjole, og fikk ganske raskt følelsen av å være en annenrangs kunde. Gikk derifra penger fattigere (for kjole måtte jeg jo ha), med kjole sendt til sydame (måtte legges inn) og et synkende humør. En uke gikk og jeg hentet kjolen som hadde vært hos sydamen. For liten... Fikk den nesten ikke igjen i ryggen. Er det mulig... Dette burde jo ikke skjedd siden damen i butikken sto og satte i knappenåler mens jeg hadde kjolen på... OK, den skulle legges ut igjen.. Og da jeg skulle hente den igjen idag, var den jammen meg litt stor over bysten. Det var ikke mulig å ordne på, fikk jeg beskjed om. Men det gikk sikkert an å skjule litt av stoffet under det andre stoffet... God idè? Nope.. ikke når jeg har betalt en del for å få sydd den riktig til meg. Jeg gikk fra butikken med kjolen i posen.. Sur, lei meg, irritert, oppgitt... Det er ikke slik det skal være å kjøpe brudekjole.. Det er jo første og siste gangen jeg gjør det... Har vært mange tanker frem og tilbake ang hva jeg skal gjøre.. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Men folk rundt meg tar tak, den ene etter den andre tilbyr sin hjelp. Så godt! Så nå skal jeg først få sjekket på annet hold om det er noe "håp" for denne kjolen eller om jeg evt. må skaffe ny. 
Sukk, dette ble litt sutrete.. Vi håper på det beste og satser på at det ordner seg for snille jenter :-)

2 kommentarer:

  1. Håper det ordner seg, Ida. Må si det virkelig er lov til å være frustrert. Er det en dag man vil at kjolen skal sitte som støpt og alt skal passe, så er det ingen tvil om at det denne dagen!

    Og så stor lillegutt har blitt. Han er virkelig flott :) Forresten veldig koselig å følge med på bloggen din igjen :)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig du syns det :-) Satser på det ordner seg over helgen.. Hadde vært veldig deilig å slippe å tenke noe mer på dette her. Har visst nok annet å tenke på/ordne til dagen, uansett hvor lite og uformelt vi skal ha feiringen ;-)
    Håper alt er bra med deg og dine, Kristin! Tusen takk for koselig gave!

    SvarSlett